یادداشت جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی در پی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب
خبر گزاري فدائيان امام خامنه اي

 


جواد شمقدری در پی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه اجلاس «علما و بیداری اسلامی» یادداشتی را منتشر کرد.

 

 

 

به گزارش خبرگذاری فدائیان رهبر به نقل ازپایگاه اینترنتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در یادداشت رییس سازمان سینمایی آمده است: « بار دیگر سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی باعث فروزندگی و درخشش هر چه بیشتر تفکر و اندیشه‌ای شد که مبنای حرکت بزرگ انقلاب اسلامی در عصر حاضر است. آنجاکه ترسیم هدف بلند مدت برای بیداری اسلامی را یادآور شدند، و نگاه اجتهادی و عالمانه به عرصه‌های گوناگون از جمله رسانه‌های مدرن، هنر و سینما را از لوازم تمدن درخشان اسلامی دانستند.

 

بی تردید هر فرازی از سخنان حکمت آمیز و پر از معرفت و اندیشه والا و با افق‌های بلند رهبری معزز انقلاب اسلامی، باعث غرور و استحکام ایمان مجاهدانی می‌شود که در بلندای نگاه خود به احیای تمدن بزرگ اسلامی می‌اندیشند.

 

شناخت دقیق رهبری معظم انقلاب اسلامی از جهان امروز باعث می‌شود، ایشان هنر و سینما را از لوازم بلاشک رسیدن به تمدن اسلامی بدانند. جا دارد به نمایندگی از جامعه هنری و سینمایی کشور از معظم له تشکر نمایم که با ترسیم مأموریت هنر و سینما، شأن و جایگاه هنرمندان و سینماگران را ترسیم نمودند.

 

امیدوارم قاطبه هنرمندان و سینماگران نسبت به این رسالت تاریخی خود واقف گردیده و دور از جنجال‌های جشنواره‌ای و رسانه‌ای جهانی که می خواهند سینما و هنر را در مدار و مسیر باطل شیطانی به حرکت درآورند، سینما و هنر را در مسیر حقیقی مأموریت‌های خود که رسیدن به تمدن اسلامی است بیش از گذشته رهنمون باشند.»

 

 

 

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب در اجلاس علما و بیداری اسلامی تاکید کردند: « آرایش ظاهری این تمدن (تمدن درخشان اسلامی) را در حکومت مردمی، در قوانین برگرفته از قرآن، در اجتهاد و پاسخگوئی به نیازهای نوبه‌نوی بشر، در پرهیز از تحجر و ارتجاع و نیز بدعت و التقاط، در ایجاد رفاه و ثروت عمومی، در استقرار عدالت، در خلاص شدن از اقتصاد مبتنی بر ویژه‌خواری و ربا و تکاثر، در گسترش اخلاق انسانی، در دفاع از مظلومان عالم، و در تلاش و کار و ابتکار، می‌توان و باید مشاهده کرد. نگاه اجتهادی و عالمانه به عرصه‌های گوناگون، از علوم انسانی تا نظام تعلیم و تربیت رسمی و از اقتصاد و بانکداری تا تولید فنی و فناوری و از رسانه‌های مدرن تا هنر و سینما و تا روابط بین‌الملل و غیره و غیره، همه از لوازم این تمدن‌سازی است.»

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

+ تاریخ استخراج خبر چهار شنبه 10 ارديبهشت 1392زمان استخراج خبر17:36 محقق خبرسردبیر |

RSS

POWERED BY Mr.Abootaleb Ansari Moghaddam طراحی سایت توسط: ابوطالب انصاری مقدم
raahbari.ir

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1529
بازدید کل : 43213
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1

log
ا
كليه حقوق اين وبسايت محفوظ ميباشد و كپي برداري از مطالب با ذكر منبع مجاز است