آمار به گزارش خبرگذاری فدائیان امام خامنه اي به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،
خبر گزاري فدائيان امام خامنه اي
رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت دانشمند جوان احمدی روشن:
از مجازات مرتکبان و عاملان پشت صحنه این جنایت چشم پوشی نخواهیم کرد (۱۳۹۰/۱۰/۲۲ - ۲۳:۱۹)
در پی ترور دانشمند نخبه جوان شهید احمدی روشن، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی مهم، با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران بر خلاف تلاش اردوگاه استکبار راه پیشرفت را با قوت و اراده راسخ دنبال می کند، تأکید کردند: از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه آن چشم پوشی نخواهیم کرد.
متن پیام به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت دانشمند نخبه‌ی جوان، شهیدمصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریك غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم.
این ترور بزدلانه كه عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند كرد به جنایت كثیف و پلید خود اعتراف كنند و مسئولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبكه‌ی تروریزم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویسهای سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ی به بن‌‌بست رسیدنِ استكبار جهانی به سردستگی آمریكا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی است. آنها در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شكست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ی خود دست نخواهند یافت. رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش كه با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یك جنبش تاریخی و برخاسته از یك عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به كوری چشم سران اردوگاه استكبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم كرد و پیشرفت رشك‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم كشید، و البته از مجازات مرتكبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم كرد.
اینجانب شهادت این عزیز را به والدین و همسر و فرزندش و به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی كشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی فراگیر، تبریك و تسلیت میگویم و برای آنان صبر و سكینه‌ی الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسألت میكنم و یاد شهیدان علیمحمدی و شهریاری و رضائی‌نژاد را گرامی میدارم.
سیدعلی خامنه‌ای

+ تاریخ استخراج خبر شنبه 22 دی 1390زمان استخراج خبر23:19 محقق خبرسردبیر |

 


ادعای نیویورک تایمز درباره نامه رئیس جمهوری آمریکا به رهبر معظم انقلاب گرچه هنوز تایید نشده است، اما این واقعیت اساسی را نشان می دهد که ایالات متحده از قدرت ایران در بستن تنگه استراتژیک هرمز نگران است.


اوباما

طی روزهای اخیر برگزاری رزمایش ولایت 90 در آبهای جنوبی ایران و اظهارات اخیر مقامات تهران درباره توان ایران در بستن تنگه هرمز، سبب نگرانی و وحشت کشورهای غربی و همپیمانان منطقه ای آنان شده است.

تهدید ایران برای انسداد تنگه هرمز بازتاب گسترده ای را در رسانه های آمریکایی داشت، به طوری که واکنش مقامات خارجی و آمریکایی در چند روز گذشته به تیتر اول رسانه های غربی تبدیل شده و حتی مقامات آمریکایی به خصوص پنتاگون به جدی بودن تهدید ایران و توانایی کشورمان به بستن تنگه هرمز اذعان کردند.

در اینجا بهتر است اشاره ای به برخی از اظهارات مقامات خارجی درباره تهدید ایران داشته باشیم تا بیشتر متوجه نگرانی غرب درباره افزایش تنشها در منطقه خلیج فارس شویم.

"ران پل" نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نهم دی ماه در جمع هواداران خود در ایالت آیووا تحریمهای غرب علیه ایران را اقدامی جنگ طلبانه دانست که منطقه را به سمت بروز یک جنگ تمام عیار سوق می دهد و بستن تنگه هرمز را اقدام منطقی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تحریمهای واشنگتن ارزیابی کرد.

یک مقام عرب حاشیه خلیج فارس در گفتگو با الحیات اظهار داشت: هیچ طرفی خواهان بسته شدن تنگه هرمز نیست، اما در صورت بسته شدن آن قیمت نفت برای هر بشکه به 200 دلار می رسد.

بر اساس گزارش ادعایی نیویورک تایمز، اوباما در این نامه که از طریق کانال های امنیتی به ایران ارسال شده و نشان دهنده هراس غرب از عملی شدن تهدید تهران برای انسداد تنگه هرمز است، در موضعی ماجراجویانه ادعا کرده ایران با عملی کردن این تهدید از خط قرمزهای موجود عبور می کند و این اقدام پاسخ ایالات متحده را به همراه دارد

دریادار "جاناتان گیرنرت" رئیس عملیات‌های نیروی دریایی آمریکا 21 دی ماه پس از سخنرانی خود در "مرکز امنیت آمریکای نو" در واشنگتن در پاسخ به پرسشی گفت: اگر بپرسید که چه چیزی من را شب‌ها بیدار نگه می دارد، می گویم مسائلی است که در تنگه هرمز وجود دارد.

منابع دیپلماتیک در اروپا اعلام کردند دولتهای غربی در حال رایزنی با یکدیگر برای روبرو شدن با وضعیت اضطراری بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران هستند.

روزنامه آلمانی"زوددویچه سایتونگ" نیز در تحلیلی به قلم "رودولف چیملی" در مطلبی به بررسی عواقب بسته شدن تنگه مهم و استراتژیک هرمز توسط ایران به عنوان پاسخی به اقدامات خصمانه غرب علیه کشورمان پرداخته و در این زمینه به کشورهای غربی هشدار داد.

تنگه هرمز

در این میان پنتاگون تلاش کرد تا روابط واشنگتن-تهران را عادی نشان دهد و "جرج لیتل" سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون 21 دی ماه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: تنش در روابط واشنگتن-تهران کاهش یافته است.

"جانکربی" دیگر سخنگوی پنتاگون نیز اعزام دو ناو هواپیمابر به آبهای خلیج فارس را بی ارتباط به تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز دانست و تاکید کرد که این ناوها به حرکت خود ادامه خواهند داد.

در میان این نگرانی ها روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در مطلبی به نقل از چند مقام آمریکایی که خواست نامشان فاش نشود، ادعا کرد: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای به "آیت الله علی خامنه ای" رهبر معظم انقلاب در اظهاراتی که نشان دهنده نگرانی ایالات متحده از پیامدهای بستن تنگه هرمز بر اقتصاد جهانی به ویژه غرب بود، از ایران خواست تا این تهدید را عملی نکند.

البته هنوز مقامات ایران ارسال این نامه را تایید نکرده اند.

بر اساس گزارش ادعایی نیویورک تایمز، اوباما در این نامه که از طریق کانال های امنیتی به ایران ارسال شده و نشان دهنده هراس غرب از عملی شدن تهدید تهران برای انسداد تنگه هرمز است، در موضعی ماجراجویانه ادعا کرده ایران با عملی کردن این تهدید از خط قرمزهای موجود عبور می کند و این اقدام پاسخ ایالات متحده را به همراه دارد.

"پاتریک کلاوسن" معاون مرکز تحقیقات "موسسه سیاست خاور نزدیک" واشنگتن" در گفتگو با بخش خبری یاهو تاکید کرد اوباما در پی آن بود که فردی مورد اعتماد ایرانی ها این نامه را به رهبر انقلاب منتقل کند و این نامه در جریان سفر دو روزه "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه به تهران منتقل شد.

تهدید ایران برای انسداد تنگه هرمز بازتاب گسترده ای را در رسانه های آمریکایی داشت، به طوری که واکنش مقامات خارجی و آمریکایی در چند روز گذشته به تیتر اول رسانه های غربی تبدیل شده و حتی مقامات آمریکایی به خصوص پنتاگون به جدی بودن تهدید ایران و توانایی کشورمان به بستن تنگه هرمز اذعان کردند

نگرانی آمریکایی ها درباره عملی شدن تهدید ایران درباره انسداد تنگه هرمز پس از "سرنگونی" و دراختیار گرفتن یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در روز یکشنبه 4 دسامبر13 آذر) افزایش یافته که حریم هوایی شرق ایران را نقض کرده بود.

اظهارات مقامات آمریکایی درحالیست که مقامات ایرانی انسداد تنگه هرمز را حق مسلم خود برای مقابله با تهدید دشمنان می دانند و عواقب آن را مورد توجه کشورهایی می دانند که همواره با بزرگ نمایی و دروغگویی به خصوص درباره برنامه هسته ای ایران، اهداف ماجراجویانه خود را پیگیری می کنند.

واکنش ایران :

سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا

نشست خبری یادواره ملی حجت الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی نماینده حضرت امام راحل در قرارگاه خاتم الانبیاء با حضور سردار لشکر یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار رمضان علی شریف معاون روابط عمومی و انتشارات کل سپاه برگزار شد .به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار سرلشکر رحیم صفوی در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار آریا در مورد بستن احتمالی تنگه هرمز توسط نیروی های نظامی ایران و واکنشهای بین المللی نسبت به این مساله گفت : تنگه هرمز یک منطقه استراتژیک برای تجارت جهانی است که برای تامین انرژی جهان روزانه 17 میلیون بشکه نفت از این تنگه خارج می شود. وی افزود: در واقع تردد 23 تا 28 درصد از نفت جهان از طریق تنگه هرمز انجام می شود .سردار سرلشکر صفوی با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی ایران قدرتمند ترین کشور منطقه است تاکید کرد : طول سواحل جمهوری اسلامی ایران از نواحی دهانه فاو تا سواحل دریای عمان ما که حدود 2025 کیلومتر ساحل دارد .ایران قدرتمندترین کشور در طول این سواحل است لذا این مسئله تامین کننده امنیت منطقه محسوب می شود .دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد : اگر چنانچه خطراتی متوجه جمهوری اسلامی ایران شود ما از ابزار های مختلف سیاسی و ابزار های دیگر که قادر به دفاع از منافع ملی خود باشیم استفاده خواهیم کرد .

دکتر علی اکبر ولایتی مشاور ویژه رهبر انقلاب

مشاور ویژه رهبر انقلاب، در خصوص تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند به راحتی نفت خود را بفروشد و همواره درخواست از ایران برای خرید نفت بیش از حد انتظار است.مشاور ویژه مقام معظم رهبری همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نامه اوباما به رهبری و پاسخ نامه وی، گفت: این نامه حرف تازه ای ندارد و پاسخ این نامه را مسئولان باید بدهند.

 


شرح خبر

+ تاریخ استخراج خبر جمعه 25 دی 1390زمان استخراج خبر23:41 محقق خبرسردبیر |

RSS

POWERED BY Mr.Abootaleb Ansari Moghaddam طراحی سایت توسط: ابوطالب انصاری مقدم
raahbari.ir

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 122
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 1523
بازدید کل : 43207
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1

log
ا
كليه حقوق اين وبسايت محفوظ ميباشد و كپي برداري از مطالب با ذكر منبع مجاز است