آمار امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد (۱۳۹۱/۰۴/۲۹ - ۱۲:۴۷)
خبر گزاري فدائيان امام خامنه اي
با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی؛
امام جمعه جدید بجنورد منصوب شد (۱۳۹۱/۰۴/۲۹ - ۱۲:۴۷)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام آقای حاج شیخ ابوالقاسم یعقوبی را به امامت جمعه شهر بجنورد منصوب کردند.


متن حکم به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ ابوالقاسم یعقوبی دامت توفیقاته


اکنون که جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حبیب الله مهمان نواز دامت برکاته پس از دوره ای طولانی خدمات تحسین برانگیز و ارزشمند به فرهنگ دینی مردم منطقه و ارتقاء ارزشهای انقلابی و اسلامی در آن سامان، بخاطر ضعف جسمانی مسئولیت امامت جمعه را واگذار کرده اند، جنابعالی را که به زیور علم و عمل آراسته و از سوابق قابل تقدیری در مسئولیت ها برخوردارید به امامت جمعه شهر بجنورد منصوب می کنم.


ظرفیت های بالای دینی و معنوی منطقه که همیشه موجب پرورش عالمان و شخصیت هائی در دوره های مختلف بوده است، اقتضاء میکند با توجه به استعدادها و توانمندی های موجود در آن و با تکیه بر جوانان متدین و انقلابی آن سامان، برنامه های مفید برای اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ و معارف اسلامی و وحدت بین اقشار و گروهها تهیه شده و به اجراء درآید. مردم متدیّن و دلسوز و انقلابی بجنورد و علماء و زبدگان معارف اسلامی و سایر نخبگان و مسئولان دستگاهها و نهادها قطعاً شما را در این امر مهم یاری خواهند کرد ان شاءالله.


از خداوند متعال تأییدات الهی را برای جنابعالی و سعادت و سرانجام نیکو برای مردم آن سامان مسألت میکنم.


والسّلام علیکم و رحمه الله


سیّدعلی خامنه ای


28/تیرماه/1391

+ تاریخ استخراج خبر دو شنبه 29 تير 1391زمان استخراج خبر12:48 محقق خبرسردبیر |

امروز در پایگاه خبری حفا نیوز خبری درج  شده که در سر فصل خبر نوشته شده است (واکنش رهبری به انتقادهای مطهری از دولت)

وقتی خبر را مطالعه کردم دیدم سر فصل خبر اصلا مناسب با خبر انتخاب نشده است و حتی ارتباطی هم با خبر ندارد.

 

آیا مدیران این پایگاه نظارتی بر خبرها ندارند یا اینکه برای بازار گرمی و بازدید بیشتر این سرفصل را برای  خبرشان در نظر گرفته اند که در هر صورت کار بسیار اشتباهی میکنند که از نام رهبر عظیم الشان انقلاب برای بازار گرمی استفاده میکنند.

عین خبری که در وبسایت حفا نیوز ثبت شده:

مطهری با بیان خاطره ای از دیدارش با رهبر انقلاب و واکنش ایشان به انتقادات از دولت گفت : زمانی همراه با فراکسیون شاهد مجلس دیداری با رهبری داشتیم. در آن زمان بسیاری از بحث‌ها این بود که رهبری گفته‌اند به دولت انتقاد نکنید! من آنجا از برخی مسائل در دولت انتقاد کردم و به برخی پرسش‌های خودم از وزرا اشاره کردم. ایشان گفتند صحبت‌های حقی بود و سؤال از وزرا باید همین ‌گونه سوال‌ها باشد نه پرسش‌هایی که وقت مجلس و دولت را می‌گیرد.

به گزارش مشرق ، در دهم تیر ماه اعضای یک تشکل دانشجویی در تهران با علی مطهری درباره مسائل گوناگون کشور از جمله انتخابات مجلس نهم، سیاست داخلی و خارجی گفت‌وگو کردند که بخشی از آن را می‌خوانید :

* اظهارنظر در مورد مجلس نهم زود است ، از انتخاب رئیس مجلس، مقداری خط فکری نمایندگان را حدس زد. بالاخره بین حداد و لاریجانی تفاوت‌هایی هست. خود این انتخاب نشان می‌دهد که تیپ فکری بیشتر نمایندگان، تیپ جبهه پایداری نیست.

* یکی از مشکلات اساسی ما به قانون عمل نکردن و به تشخیص خود عمل کردن دولت در برخی موارد است، مثل آنچه در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها رخ داده که دولت سهم ۳۰ درصدی بخش تولید را به درستی نداده و تمرکز او بر توزیع پول بین خانوار‌ها بوده و همین امر یکی از عوامل گرانی‌هاست.

* در مسائل سیاست خارجی بر این باورم که کارهای اشتباهی همچون تسخیر سفارت انگلیس انجام شد که دولت نیز مخالف بود و معلوم نشد که این اتفاق از کجا آب می‌خورد که به نفع انگلیس تمام شد. پس از مصوبه مجلس، قرار بود سفیر انگلیس از ایران اخراج شود، اما مجبور به عذرخواهی از این کشور شدیم.

* تذکر به نهادهای حکومتی ، امر طبیعی و عادی است ، قبول ندارم که نباید به این‌ها تذکر داد. ما می‌توانیم رهبری را نیز مورد سؤال قرار دهیم. نظر خود ایشان نیز همین است.

* من بر این باورم که نباید درباره برخی نهاد‌ها قداستی قائل شویم که منجر به غیرقابل انتقاد شدن آن‌ها شود.

* اگر کاری کنیم که تنها اثرش شادی دشمن باشد، بله می‌توان این کار را رد کرد، ولی اگر شما انتقادی کنید که آثار اصلاح امور داشته باشد و ضمناً موجب شادی دشمن شود، اشکالی ندارد.

* امام در برخی موارد باعث شادی دشمن ‌شدند؛ مانند صدور فرمان هشت ماده‌ای که باعث شد، در رسانه‌ها وجود شکنجه و شنود و مانند آن در ایران مطرح شود و دشمن شادی کند. آیا می‌توان گفت آن کار امام غلط بود؟ پس این نحوه استدلال درست نیست.

* افرادی قصد دارند، ولایت‌فقیه را به پادشاهی تعبیر کنند و این درست نیست، زیرا ولایت فقیه ولایت فقه و ولایت اسلام است و به تعبیر شهید مطهری ولایت ایدئولوژیک است. در جایی که ولی فقیه حکم حکومتی می‌کند بله درست است ما باید اطاعت کنیم. خود ایشان هم فرمودند که مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است. ولی در سایر موارد هر کسی باید نظر خود را بگوید. مثلا در یک انتخابات ریاست جمهوری نباید همیشه موضوع را به ولی‌فقیه مرتبط کنیم و دنبال کشف نظر ایشان باشیم، بلکه هر فرد یا گروهی باید با تشخیص خودش به اصلح برسد، والا انتخابات معنی ندارد.

* زمانی همراه با فراکسیون شاهد مجلس دیداری با رهبری داشتیم. در آن زمان بسیاری از بحث‌ها این بود که رهبری گفته‌اند به دولت انتقاد نکنید. من آنجا از برخی مسائل در دولت انتقاد کردم و به برخی پرسش‌های خودم از وزرا اشاره کردم. ایشان گفتند صحبت‌های حقی بود و سؤال از وزرا باید همین ‌گونه سوال‌ها باشد نه پرسش‌هایی که وقت مجلس و دولت را می‌گیرد.

* در مسأله انرژی هسته‌ای نوع ادبیات ما در سیاست خارجی می‌توانست بهتر از این باشد. اظهارات آقای احمدی‌نژاد در مورد قطعنامه‌ها مانند اینکه «آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود» درست نبود. وقتی ما همزمان با تولید انرژی هسته‌ای، زیاد بر مسأله نابودی اسرائیل تأکید کنیم، این‌ها این دو را به هم مربوط می‌کنند و می‌گویند پس انرژی هسته‌ای را برای بمب اتم می‌خواهید. در حالی که مسأله نابودی اسرائیل باید از راه خودش یعنی بسیج همه کشورهای اسلامی انجام شود.

* با تشکیل ۸+۷ مخالف بودم چون این بحث‌ها زمانی است که ما رقیب سرسختی داشته باشیم. وقتی اصلاح‌طلبان حضور جدی ندارند و برخی از آن‌ها در زندانند و برخی شرکت نمی‌کنند، چه ضرورتی برای وحدت اصول‌گرایان وجود داشت؟

* نظام در خطر نیست. ما در خطر هستیم. نظام ریشه‌دار است. مردم ولی‌فقیه و اسلام را دوست دارند. مردم نظام را دوست دارند، چون می‌دانند روحانیت پاکتر از همه اقشار است. چرا همه چیز را به حساب توطئه می‌گذارید. بیایید واقعیت را ببینیم. اگر کسی در داخل نظام اشتباه کرد، اشتباه او را اعلام کنیم. این به نظام کمک می‌کند و خطری برای نظام محسوب نمی‌شود. چند روز پس از پیروزی انقلاب، یک فرد کمیته‌ای تخلفی انجام داده بود و به شهید مطهری گزارش دادند. ایشان فرمودند او را محاکمه کنید، مجازاتش هر چه بود، به نام «کمیته‌ای» اجرا شود. نگفتند به خاطر حفظ نظام او مجازات نشود و بگذریم، یا مجازات شود ولی نامی از «کمیته انقلاب اسلامی» برده نشود. اگر این روش را دنبال می‌کردیم بسیاری از مفاسدی که امروز هست نبود.

پایگاه خبری فدائیان رهبر  عظیم الشان انقلاب اسلامی  به شدت این کار حفا نیوز را محکوم میکند.

+ تاریخ استخراج خبر دو شنبه 26 تير 1391زمان استخراج خبر18:47 محقق خبرسردبیر |

بسم الله الرحمن الرحیم

ربّ اشرح لی صدری ویسّر لی أمری واحْلُل عقدهً من لسانی یفقهوا قولی.

با عرض سلام و ادب به پیشگاه مقدس،منور و ملکوتی حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه) و همچنین عرض سلام و ادب و احترام به همه خواهران و برادران عزیز و مسلمانان جهان و ایرانیان مقیم و غیر مقیم بنده حقیر از طرف تمامی دستندرکاران این پایگاه خبری عرض تبریک و تهنیت به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) و شما ایرانیان و مسلمین جهان به مناسبت فرا رسیدن خجسته زادروز  نایب بر حق ولی عصر (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فداه) حضرت آیت الله امام سید علی خامنه ای (مد ظله العالی)دارم.

امید است امروز را حداقل در کنار رهبر و مقتدایمان و همچنین در کنار خود حضرت بقیه الله (عج)باشیم و در این شمیم حلول میهمانی باری تعالی از صمیم قلبمان آرزوی ظهور ما فی السرور  حضرت صاحب الزمان ( ارواحنا فداه) باشیم.


**اللّهمّ عجل لولیک الفرج**


+ تاریخ استخراج خبر دو شنبه 24 تير 1391زمان استخراج خبر17:40 محقق خبرسردبیر |

با حكم رهبر انقلاب؛
 
حجة الاسلام و المسلمين حاج شيخ محسن اراكی به دبيركلی مجمع تقريب مذاهب اسلامی منصوب شد (۱۳۹۱/۰۴/۲۴ - ۱۴:۱۲)
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حكمي حجة الاسلام والمسلمين محسن اراكي را به سمت دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي و حجة الاسلام و المسلمين محمدعلي تسخيري را نيز به عنوان مشاور عالي رهبري در امور جهان اسلام منصوب كردند.
متن حكم رهبر انقلاب اسلامي براي حجة الاسلام و المسلمين آقاي اراكي به اين شرح است :
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجة الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ محسن اراكي دامت توفيقاته
اكنون كه جناب حجة الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ محمد علي تسخيري پس از يك دهه تلاش تحسين برانگيز از سمت دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي استعفا كرده اند و با توجه به پيشنهاد شوراي عالي مجمع، جناب عالي را كه بحمدالله برخوردار از تجارب علمي و عملي فراوان هستيد به دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي منصوب ميكنم.
در شرايطي كه بيداري اسلامي و تحولات خيره كننده ي پس از آن، جهان اسلام را در يكي از حساس ترين مقاطع تاريخ قرار داده، وحدت امت اسلامي و تقريب مذاهب اسلامي محوري اساسي براي تحصيل و حفظ پيروزي هاي اين حركت مبارك است.
از سوي ديگر دشمنان اسلام و امپراطوران كفر و نفاق به رهبري امريكا و اسرائيل مي خواهند معادله جهاد و مقاومت را تبديل به طرح تكفير و ترور فرزندان اسلام نموده و در يك كلام جنگ شيعه ـ سني را به مثابه ي دل مشغولي ملتهاي مسلمان، بر جهان اسلام تحميل كنند و به خيال خود از اين راه بر تمامي مقدرات مادي و معنوي جهان اسلام مسلط شوند.
از مجمع تقريب مذاهب اسلامي در اين برهه خطير و حساس انتظار مي رود با بهره گيري از تجربيات ارزشمند گذشته و نيز خلاقيت و ابتكارات مورد نياز شرايط كنوني،‌با همكاري و همدلي نخبگان جهان اسلام بويژه انديشمندان حوزه و دانشگاه «ديپلماسي وحدت اسلامي» را راهبرد خود قرار داده و پايه گذاري تشكيل امت واحد اسلامي را در مقابل اردوگاه استكبار به عنوان چشم انداز آينده ترسيم نمايد.
از خداوند متعال توفيقات جنابعالي و ديگر همكارانتان را مسئلت دارم.
سيّدعلي خامنه اي
20/تير ماه/1391
رهبر انقلاب همچنين ضمن تشكر از يك دهه تلاش تحسين برانگيز و خدمات بي شائبه جناب حجة الاسلام والمسلمين آقاي محمدعلي تسخيري ايشان را به عنوان مشاور عالي خود در امور جهان اسلام منصوب كردند.


: الله مجمع تقريب مذاهب اسلامی - رهبر انقلاب,

+ تاریخ استخراج خبر یک شنبه 24 تير 1391زمان استخراج خبر14:14 محقق خبرسردبیر |

رهبر معظم انقلاب در جمع شركت كنندگان در اجلاس زنان و بيداري اسلامي:
تلاش بانوان نخبه براي احياء هويت اسلامي، بزرگترين خدمت به امت اسلام است/در كنار همه ملتهاي بيدار و انقلاب كرده ايستاده ايم (۱۳۹۱/۰۴/۲۱ - ۱۳:۲۶)

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار بيش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهيخته و مجاهد دنياي اسلام، نقش زنان را در حركت عظيم بيداري اسلامي بي بديل خواندند و با اشاره به تجربه بسيار پربركت حضور زنان ايران در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي تأكيد كردند: تداوم،‌تقويت و گسترش حضور زنان در حركت مبارك بيداري اسلامي بي ترديد، پيروزيهاي فراواني را براي ملتهاي مسلمان به دنبال خواهد آورد.
ايشان، اجتماع زنان فرهيخته و مسلمان 85 كشور جهان را در اجلاس بين المللي زنان و بيداري اسلامي، فرصتي بسيار مهم براي شناخت بيشتر زنان دنياي اسلام از يكديگر دانستند و افزودند: آشنايي و تعامل ايجاد شده در اين اجلاس را مقدمه اي براي ايجاد حركتي مؤثر و ماندگار در روند احياي هويت و شخصيت زنان مسلمان قرار دهيد.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش 100 ساله، پيچيده و همه جانبه غرب براي دور كردن زنان مسلمان از هويت اسلامي تأكيد كردند: تلاش بانوان نخبه جهان اسلام براي احياي اين هويت، بزرگترين خدمت به امت اسلامي است چرا كه احساس هويت، آگاهي و بصيرت زنان مسلمان، تأثيري شگرف و مضاعف بر جريان بيداري اسلامي و عزت و كرامت امت اسلام خواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي، نگاه غرب به «زن» را نگاهي اهانت آميز دانستند و خاطرنشان كردند: غربي ها، در عمق فرهنگ خود، زن را كالا و وسيله اي براي تمتع مرد مي دانند و همه ابزارها و امكانات خود را براي تحقق اين هدف بكار گرفته اند اما در حركتي مزورانه بر اين نگاه منحط، ناقص و گمراه كننده، نام آزادي گذاشته اند همچنانكه بر جناياتي نظير قتل و غارت ملتها، چپاول ثروتهاي كشورها و لشكركشي و تحميل جنگ نيز نامهاي فريبنده اي مثل آزادي طلبي، حقوق بشر و دمكراسي مي گذارند.
رهبر انقلاب اسلامي نگاه اسلام به زن را در نقطه مقابل نگاه غرب به اين مقوله برشمردند و تأكيد كردند: اسلام به زن نگاهي عزت بخش، كرامت آفرين و رشد دهنده دارد و براي زن هويت و شخصيتي مستقل قائل است.
حضرت آيت الله خامنه اي با استناد به تجربه موفق حضور زنان فرهيخته و مؤمن ايراني در عرصه هاي مختلف علمي، سياسي و مديريتي افزودند: زن در محيط اسلامي، رشد علمي شخصيتي خلاقي، سياسي مي يابد و در اساسي ترين مسائل اجتماعي در صفوف مقدم قرار دارد اما همچنان «زن» باقي مي ماند و به اين مسئله افتخار مي كند.
ايشان، متلاشي شدن خانواده ها در غرب و افزايش فرزندان بي هويت را از جمله نتايج نگاه فرهنگ غربي به زن دانستند و افزودند: غرب از همين نقطه، سخت ترين ضربات را خواهد خورد و در روند تدريجي بروز پيامدهاي حوادث اجتماعي، دچار فروپاشي خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، زن و مرد را در نگاه اسلام داراي خصوصيات مشترك انساني برشمردند و افزودند: زن و مرد هر كدام براساس خصوصيات جسماني خود، در ادامه آفرينش، رشد و تعالي انسان و حركت تاريخ نقش خاصي به عهده دارند كه در اين ميان نقش زن يعني تداوم بخشيدن به نسل انسان، از نقش مرد مهمتر است.
ايشان افزودند: ضوابط اسلام درباره خانواده و محدوديتهاي روابط جنسي را بايد از اين ديد، مطالعه و درك كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، روشن كردن و برجسته ساختن نقش زن از نگاه ا سلامي را مهمترين مسئوليت زنان نخبه و فرهيخته دنياي اسلام دانستند و با استناد به نقش اساسي زنان در تحولات 33 سال اخير ايران افزودند: نقش زنان در تحولات اجتماعي، انقلابها و حركت بيداري اسلامي نيز، نقشي تعيين كننده است چرا كه هرجا زنان در يك حركت اجتماعي حضوري آگاهانه مي يابند، پيشرفت و پيروزي آن حركت تضمين شده است و اين واقعيت ادامه و تقويت حضور زنان در تحولات مصر، ليبي، بحرين، يمن و ديگر نقاط دنياي اسلام را كاملاً ضروري مي سازد.
حضرت آيت الله خامنه اي بيداري اسلامي را حركتي عجيب و بي نظير برشمردند و تأكيد كردند: اين حركت به شرط آسيب شناسي صحيح و مقابله با خطرات و آفتها، مي تواند مسير كنوني تاريخ را عوض كند.
رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از انقلاب ملتهاي مسلمان در شمال افريقا و ديگر مناطق جريان بيداري اسلامي افزودند: مستكبران و در رأس آنها امريكا و صهيونيزم كه در مقابل اين حركت عظيم، غافلگير شده اند با همه وجود سعي مي كنند اين حركت را مهار و بر آن موج سواري كنند.
ايشان كم كردن انگيزه هاي ملتها براي تداوم حضور در صحنه، و سرگرم كردن قشرهاي مختلف مردم كشورهاي منطقه به مسائل فريبنده يا اختلاف انگيز را از جمله روشهاي دنياي استكبار براي مهار بيداري اسلامي برشمردند و تأكيد كردند: اگر ملتهاي مسلمان در مقابل اين توطئه مقاومت كنند و همچنان در صحنه حضور داشته باشند پيروزي آنها بر دنياي استكبار قطعي است چرا كه قدرت شمشير همه مستكبران در مقابل حضور و ايمان ملتها، كُند و ناكارآمد است.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به توطئه ها و اقدامات بي وقفه اما شكست خورده دشمنان اسلام و ايران در 33 سال اخير افزودند: غربي ها اين روزها درباره تحريم ايران جنجال آفريني مي كنند اما نمي فهمند كه خودشان ملت ايران را به واسطه تحريم هاي 30 سال اخير در مقابل هر تحريمي واكسينه كرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، افزودند: ملت ايران در سه دهه اخير با جان،‌مال و عزيزان خود در مقابل همه توطئه ها و تحريم ها ايستاده و پيشرفت كرده است به گونه اي كه ما امروز نسبت به 30 سال قبل، 100 برابر قوي تر هستيم.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفتهاي كشور در زمينه هاي مختلف، خطاب به زنان فرهيخته و نخبه دنياي اسلام افزودند: امروز زن مسلمان ايراني، سرافراز و عزتمند در همه عرصه هاي پيشرفت حضور دارد و زنان تحصيلكرده و نخبه اين كشور، جزو مؤمن ترين و انقلابي ترين زنان ايراني هستند و غرب با هزاران وسيله تبليغاتي و بمباران خبري تلاش مي كند اين واقعيت را ديگرگون جلوه دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي، با يادآوري تلاشهاي ناكام غرب براي منصرف كردن جمهوري اسلامي از حمايت از ملت فلسطين تأكيد كردند: ما فارغ از مباحث انحرافي نظير شيعه و سني در كنار همه برادران مسلمان خود ايستاده ايم.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: ملت ايران و جمهوري اسلامي به لطف الهي در كنار ملت فلسطين، همه ملتهاي بيدار شده و انقلاب كرده، و همه كساني كه با امريكا و صهيونيزم مواجهه مي كنند ايستاده اند و از آنها دفاع مي كنند و در اين مورد ملاحظه هيچ كس و هيچ قدرتي را نخواهند كرد.
در اين ديدار همچنين خانم حجازي دبير همايش بين المللي زنان و بيداري اسلامي با اشاره به حضور 1200 نفر از بانوان فرهيخته و فعال در عرصه هاي مختلف از 85 كشور جهان، در اين همايش، گزارشي از مباحث مطرح شده در همايش بين المللي زنان و بيداري اسلامي و كميسيونهاي تخصصي آن ارائه كرد.
آقاي دكتر ولايتي دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي نيز در سخناني با اشاره به برگزاري چهار همايش بين المللي درخصوص بيداري اسلامي، از سال گذشته تاكنون گفت: مجمع جهاني بيداري اسلامي تلاش دارد تا با برگزاري اين همايش ها، گفتمان بيداري اسلامي را نهادينه و بارور كند.
در ابتداي اين ديدار تعدادي از شركت كنندگان در اجلاس بين المللي زنان و بيداري اسلامي از كشورهاي مختلف به بيان ديدگاهها و نظرات خود پرداختند.
خانمها:
هنا محيي صابر الشلبي – آزاده فلسطيني؛
دكتر نجلي محمد كامل – عضو هيأت علمي دانشگاه از مصر؛
هاجر عبدالكافي– دكتراي حقوق و زنداني سياسي از تونس؛
حوريه محمد احمد – فعال سياسي و مذهبي در يمن؛
انسجام عبدالزهره جواد – فعال فرهنگي و رسانه اي در عراق
وجدان ميلاد – عضو هيأت علمي دانشگاه الزيتونيه از ليبي؛
مادر شهيد علي شيخ، نوجوان 14 ساله بحريني؛
رضاآوا - فعال فرهنگی از جمهوری آذربایجان؛
مجتهدزاده-همسر یکی از دیپلماتهای ربوده شده ایران در لبنان؛
بتول الموسوي – فرزند شهيد سيدعباس موسوي از لبنان؛بر اين نكات تاكيد كردند:
- تاثير پيروزي انقلاب اسلامي ايران در بيداري اسلامي منطقه
- نقش و جايگاه برجسته زنان در قيامهاي اسلامي منطقه
- ضرورت وحدت كشورهاي عربي و اسلامي بر مبناي اسلام
- اهميت تبادل تجربيات و ديدگاههاي زنان مسلمان
- مقابله با توطئه غرب براي تحريف فرهنگ و هويت اسلامي
- الگو گيري زنان انقلابي از حركت امام حسين (ع) و استقامت حضرت زينب(س)

+ تاریخ استخراج خبر چهار شنبه 21 تير 1391زمان استخراج خبر13:27 محقق خبرسردبیر |

رهبر معظم انقلاب در دیدار مسوولان عالی قضایی:
همه قوا در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت و استقلال کشور قرار دارند/ همکاری همه دستگاهها و قوای سه گانه لازم، فریضه و قطعی است (۱۳۹۱/۰۴/۰۷ - ۱۲:۴۵)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، مسئولان عالی و قضات قوه قضاییه، ارتقاء دستگاه قضایی بمنظور تحقق عدالت قضایی در جامعه را مهمترین هدف برشمردند و ضمن تبیین برخی نکات مهم برای رسیدن به این هدف، همکاری همه دستگاهها بویژه قوای سه گانه را در شرایط کنونی فریضه و لازم دانستند و تأکید کردند: دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در جبهه واحد دفاع از اسلام، ملت ایران و استقلال و هویت کشور در مقابل تلاش همه جانبه قدرتهای استکباری، قرار دارند و باید با پرهیز از مسائل حاشیه ای و اختلافی، به یکدیگر کمک کنند.
در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و در سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی در هفتم تیر سال 1360، برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تجلیل از شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، ارتقای قوه قضاییه و تحقق عدالت قضایی مورد نظر نظام اسلامی را زمینه ساز حل شدن بسیاری از مشکلات و برچیده شدن مفاسد دانستند و افزودند: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، قطعاً می توان با تلاش و ابتکار و بکارگیری ظرفیت ها، به هدف بزرگ ارتقای دستگاه قضایی رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای، در تشریح زیر ساخت های مورد نیاز برای ارتقای قوه قضاییه، خاطرنشان کردند: تدوین برنامه ای جامع، کامل، دقیق و همه جانبه، یکی از اساسی ترین کارها برای ارتقای این قوه است.
ایشان تأکید کردند: تدوین برنامه جامع، کار بسیار مهمی است اما مهمتر از آن، اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه جامع و حرکت شتابنده برای اجرا آن است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: منظور از حرکت شتابنده، شتاب زدگی در حرکت نیست، بنابراین باید با حوصله و دقت اما بدون تأخیر، این کار انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی، اتقان احکام قضایی را یکی دیگر از پیش نیازهای ارتقای قوه قضاییه برشمردند و خاطرنشان کردند: احکام قضایی باید از آنچنان استحکام محتوایی برخوردار باشند که اگر در معرض نظر متخصصان امور فقهی و حقوقی قرار گیرند، قاضی صادر کننده آن، هیچ دغدغه ای نداشته باشد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تصمیم برای اتقان احکام دادگاهها باید در قوه قضاییه فراگیر شود زیرا نقض مکرر احکام دادگاههای بدوی نشان دهنده نقض محتوایی و شکلی احکام است.
ایشان همچنین با تأکید بر لزوم کاهش توسل به زندان در مجازاتها، به عنوان یک سیاست جاری در قوه قضاییه، خاطرنشان کردند: باید تا آنجا که ممکن است، مجازات زندان به حداقل برسد زیرا زندان یک پدیده نامطلوب است و تبعات گسترده ای برای زندانیان، خانواده های آنان و حتی محیط کار افراد دارد.
رهبر انقلاب اسلامی حفظ آبروی افراد را یکی از مسائل بسیار حساس و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: بخش قابل توجهی از این موضوع، متأسفانه به فضاسازی ها و شایعه سازیهای برخی مطبوعات و پایگاههای رایانه ای مربوط می شود اما قوه قضاییه نباید به هیچ وجه تحت تأثیر این جوسازیها قرار گیرد.
ایشان کادرسازی برای مناصب مدیریتی و مسئولیتهای ارشد قوه قضاییه را از دیگر لوازم ارتقای دستگاه قضایی برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود همکاری قوای سه گانه را یکی از نیازهای کنونی کشور دانستند و افزودند: امروز قدرتهای زورگوی دنیا، تمام توان خود را متمرکز کرده اند تا شاید بتوانند به نظام جمهوری اسلامی و حرکت عظیم آن که الهام بخش دنیای اسلام است، خدشه ای وارد کنند.
ایشان بیداری کنونی در دنیای اسلام و شوق روزافزون توده های مردم به آرمانهای اسلامی را نتیجه حرکت پیش رونده جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی دنیای اسلام دانستند و خاطرنشان کردند: هر موفقیت و یا پیشرفت علمی نظام اسلامی، حرکت های عظیم اجتماعی مردم همچون انتخابات پرشور و همچنین ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل زورگویی های استکبار، هر کدام، مشوقی برای ملتها بمنظور پیگیری استقلال بر پایه اسلام است و بر همین اساس قدرتهای زورگو تمام توان خود را بر ملت ایران متمرکز کرده اند تا شاید این کانون اصلی را از رونق بیاندازند.
رهبر انقلاب اسلامی جنجالهای مختلف بر ضد نظام اسلامی بویژه در زمینه حقوق بشر و انرژی هسته ای را در همین چارچوب ارزیابی و تأکید کردند: این قدرتهای زورگو که به دروغ نام خود را جامعه جهانی می گذارند، تلاش دارند جمهوری اسلامی ایران را از پشتوانه مردمی خود محروم کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح این توطئه افزودند: هدف اصلی قدرتهای استکباری از اعمال تحریم ها، مردم ایران هستند تا فشارها باعث شود که مردم به ستوه بیایند و از نظام اسلامی جدا شوند اما به فضل الهی در این توطئه نیز شکست خواهند خورد زیرا آنها مردم و مسئولان ما را همچنان نشناخته اند.
ایشان تأکید کردند: این خدعه دشمن، برای مردم بخوبی شناخته شده است و به همین دلیل مردم در عرصه های مختلف حضور پرشورتری دارند و مسئولان نیز حقاً و انصافاً تمام تلاش خود را بکار گرفته اند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش همه جانبه امریکا برای محاصره جمهوری اسلامی ایران، افزودند: آنها خودشان امروز در محاصره مشکلات جدی و غیرقابل حل هستند در حالیکه ایران به لطف خداوند، همه امکانات مورد نیاز را در اختیار دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای، امکانات و ثروت داخلی، مردم خوب، وجود منابع انسانی و نداشتن بدهکاری جهانی را از نقاط قوت ایران برشمردند و افزودند: در شرایط کنونی، دشمن با همه توان وارد میدان شده تا دسترسی جمهوری اسلامی به این منابع و نقاط قوت را کاهش دهد اما از طرف دیگر مسئولان هم تمام توان خود را بکار گرفته اند تا این توطئه خنثی شود.
ایشان تأکید کردند: در چنین شرایطی، همکاری همه دستگاهها و قوای سه گانه لازم، فریضه و قطعی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هرگونه واگرایی نیروها و قوای سه گانه از یکدیگر، به ضرر کشور است، بنابراین همه باید با یکدیگر همکاری کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دولت، مجلس و قوه قضاییه، همه در یک جبهه و آنهم جبهه دفاع از اسلام، ملت شریف ایران و استقلال و هویت کشور قرار دارند و بر همین اساس، کمک به یکدیگر باید اصل قرار گیرد و برخی بگومگوها و خدشه ها در کار یکدیگر، حذف شوند .
ایشان خاطرنشان کردند: اگر هر یک از طرفها بخواهد دائماً به کار طرف دیگر بپردازد، مشکل حل نخواهد شد، بنابراین هر یک از قوا از جمله قوه قضاییه باید وظیفه خود را بطور کامل انجام دهند و با قوای دیگر همکاری کنند.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر بر تخلف ناپذیر بودن وعده الهی مبنی بر یاری تلاش کنندگان در راه حق، تأکید کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین از تلاشهای رئیس قوه قضاییه و مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی تشکر و قدردانی کردند.
در ابتدای این دیدار آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در گزارشی از عملکرد سه ساله دستگاه قضایی، ضمن اشاره به دو عامل مهم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب از جمله حفظ «اقتدار قوه قضاییه» و «اعتماد عمومی جامعه» مجموعه ای از اقدامات دستگاه قضایی را برای رسیدن به این اهداف تشریح کرد.
رئیس دستگاه قضا توسعه و بازسازی، بهره گیری از فناوری های نوین، توجه ویژه به موضوع نظارت، راه اندازی معاونت مطالعات راهبردی، تدوین برنامه جامع، برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و مقابله بی امان با قاچاقچیان و برهم زنندگان امنیت اجتماعی، ساماندهی مسائل مرتبط با ثبت اسناد و املاک در کشور، توجه ویژه به موضوع پیشگیری از جرائم و حضور فعال در مجامع بین المللی برای مقابله با هجمه ی غرب درخصوص حقوق بشر را از جمله اقدامات دستگاه قضا برشمرد.

+ تاریخ استخراج خبر چهار شنبه 7 تير 1391زمان استخراج خبر12:45 محقق خبرسردبیر |

رهبر معظم انقلاب در جمع برگزیدگان بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم:
عزت امروز ملت ایران از نتایج عمل به درسهای حیات بخش قرآن است/ دشمنان غدار، در مقابل گسترش و تعمیق حرکتهای اسلامی مقاومت می کنند (۱۳۹۱/۰۴/۰۴ - ۱۳:۵۸)
در سالروز ولادت نورانی حضرت ابوالفضل العباس (ع)، استادان، قاریان و حافظان برتر بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در حضور حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل نورانی انس با قرآن تشکیل دادند و با تلاوت آیات آسمانی قرآن، به حمد و ثنای پروردگار کریم پرداختند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار شد، تدبر در آیات الهی، فهم معارف قرآنی و درس آموزی از قرآن مجید را نیاز اساسی ملتهای مسلمان خواندند و خاطرنشان کردند: تلاوت قرآن با صوت و الحان زیبا، هدف و اصل نیست و باید به عنوان مقدمه ای ضروری برای خشوع دلها و ایجاد آمادگی برای درک و فهم معارف قرآنی، مورد توجه قرار گیرد.
ایشان، عشق و دلدادگی ملت ایران به قرآن کریم را موهبتی الهی و نیازمند شکرگذاری عمیق پروردگار دانستند و افزودند: ملت ایران مفتخر است که پرچم حاکمیت قرآن و اسلام را در دنیای مادی به اهتزاز درآورده و با صبر و استقامت، و تحمل دشواریها، روزبروز بر تلألؤ این پرچم نورانی می افزاید و با هوشیاری، اقتدار و پیشرفت مستمر، مکر و توطئه های دشمنان را ناکام می گذارد.
ایشان، عزت اسلامی ملت ایران را از جمله نتایج عمل به درسهای حیات بخش قرآن برشمردند و افزودند: ملتهای مسلمان از این نمونه درخشان، می آموزند که اگر ملتی ایمان داشت، وعده های الهی را باور کرد، در راه قرآن و اسلام  استقامت به خرج داد، و به لبخند و ترفند دشمن اعتماد نکرد، بر پیچیده ترین تجهیزات نظامی و گسترده ترین توطئه های سیاسی، اطلاعاتی و اقتصادی پیروز خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به طرحها و اقدامات امریکا و صهیونیزم برای مقابله با حرکتهای اسلامی ملتهای منطقه خاطرنشان کردند: دشمنان خونخوار و غدار، در مقابل گسترش و تعمیق حرکتهای اسلامی ملتها مقاومت می کنند اما ادامه حرکت ملتها در مسیر قرآن، این توطئه ها را ناکام می گذارد.
حضرت آیت الله خامنه ای، تشکیل هرچه بیشتر جلسات حفظ و قرائت قرآن کریم و گسترش آموزشهای مرتبط با این کتاب الهی را «موجب قرآنی شدن بیشتر» فضای عمومی کشور خواندند و افزودند: با وجود همه عوامل مخرب، شمار جوانان ایرانی که اهل معنویت و دعا هستند با جوانان کشورهای دیگر قابل قیاس نیست که این نیز جای شکر دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان مراکز بین المللی به 11 برابر بودن سرعت پیشرفت علمی ملت ایران نسبت به متوسط جهانی خاطرنشان کردند: این ملت با تکیه بر جوانان مؤمن خود، در همه زمینه های علمی، سیاسی و آبادانی به پیشرفت ادامه خواهد داد.
در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گزارشی از بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام کرد: در این دوره 103 قاری و حافظ از 68 کشور جهان در حضور 14 داور بین المللی به رقابت پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به استقبال بسیار گرم مردم از این مسابقات، حضور گسترده جوانان در میان قاریان و حافظان قرآن را بشارت آفرین خواند و افزود: سازمان اوقاف براساس برنامه ریزی 4 ساله، تلاش می کند به یاری پروردگار یک میلیون حافظ و یک میلیون قاری قرآن، پرورش دهد.

+ تاریخ استخراج خبر دو شنبه 4 تير 1391زمان استخراج خبر13:58 محقق خبرسردبیر |

در دیدار هیاتهای اعزامی از جانب رهبر انقلاب صورت گرفت
تجلیل و قدر شناسی حضرت آیت الله خامنه ای از صبر و رشادت جانبازان انقلاب (۱۳۹۱/۰۴/۰۴ - ۱۲:۴۴)

در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز، صبح امروز (یکشنبه) شش هیات از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران و مشهد با حضور در منازل تعدادی از جانبازان از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند.
حجج اسلام و المسلمین آقایان علم الهدی، تقوی، رحیمیان، قمی، حاج علی اکبری و ابراهیمی به نمایندگی از حضرت آیت الله خامنه ای، ضمن گفتگو با جانبازان و کسب اطلاع از نحوه زندگی، درمان، کار و مشکلات آنان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی و تشکر کردند.

+ تاریخ استخراج خبر دو شنبه 4 تير 1391زمان استخراج خبر12:37 محقق خبرسردبیر |

RSS

POWERED BY Mr.Abootaleb Ansari Moghaddam طراحی سایت توسط: ابوطالب انصاری مقدم
raahbari.ir

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 553
بازدید کل : 41461
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1

log
ا
كليه حقوق اين وبسايت محفوظ ميباشد و كپي برداري از مطالب با ذكر منبع مجاز است