آمار رهبر معظم انقلاب اسلامي در سالروز ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها در حسينيه امام خمينی(۱۳۹۱/۰۲/۲۳ )
خبر گزاري فدائيان امام خامنه اي

 

رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز زن:
حضرت زهرا(س) الگوی کامل عفاف و حجاب زن مسلمان است/مظاهر خودنمایی و بد حجابی، آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و جامعه دارد (۱۳۹۱/۰۲/۲۳ - ۱۴:۳۷)

در سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها بانوي حيا و پاكدامني،‌حسينيه امام خميني، سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوي شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريك روز تاريخي و فراموش نشدني ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها و گراميداشت تقارن اين روز با تولد امام خميني (ره)، ابعاد مختلف زندگي حضرت فاطمه زهرا را الگوي جامعي از فضائل معرفي و خاطرنشان كردند:‌ نام گذاري امروز به نام روز زن، درسهاي جاودانه اي براي همه خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامي ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگي، تربيت صحيح فرزند، و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (س) حركت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اينكه ذهن و كلام انساني از بيان تمام فضيلت، درخشندگي، كبرياء و عظمت دخت گرامي پيامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با اين وجود، كلام و زندگي آن بانوي بزرگوار و ائمه اطهار، از دسترس انسان خارج نيست بلكه بر خلاف الگوهايِ دروغينِ دنيايِ مادي، ائمه اطهار(ع)، مسير و جهتِ صحيح حركت و زندگي انسانها را نشان داده اند و خود بر قله اين كمالات ايستاده اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير كرده اند.
ايشان همه جامعه خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت هاي معنوي ائمه اطهار (ع) دعوت كردند و با مروري بر سوابق تاريخي حضور زنان در عرصه هاي مختلف مبارزه ضد استبدادي از زمان مشروطه تا پيروزي انقلاب خاطرنشان كردند: در حاليكه غرب تبليغ مي كند زن براي ايفاي وظايف اجتماعي خود بايد حجاب را كنار بگذارد اما حضور موثر زنان در عرصه هاي مختلف سياسي و اجتماعي ايران نشان مي دهد زن با حجاب كامل هم مي تواند به وظايف تربيتي خود در جامعه عمل كند كه نمونه عيني آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.
رهبر انقلاب اسلامي به تلاش دشمن براي استفاده از نقاط ضعف اشاره كردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخي مظاهرِ خودنمايي، بي تقوايي و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاري بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان، بيشتر مواظبت كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملي براي وقار و متانت او دانستند و تصريح كردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار ، ارزش گذاري و سنگين شدن آبرو و احترام زن در جامعه مي شود به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشكر كرد.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان كردند: ستايشگري فضائل اهل بيت (ع) در قالب شعر و نثر نعمت ديگري است كه مداحان بايد قدر آن را بدانند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه معرفي فضايل معنوي اهل بيت، الگوسازي در جامعه است افزودند: اگر اين حركت با نيت خدايي و خالصانه در جامعه انجام شود كار متعالي و اثر گذاري خواهد بود به همين دليل مداح بايد ببيند بيان كدام منقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند مي شود و او را براي حركت در مسير اهل بيت تشويق مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي، كار جامعه مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صداي خوش، آهنگ زيبا، در قالب شعر دانستند و تصريح كردند: استفاده از تركيب چند هنر، تأثير مضاعفي در ذهن مخاطب مي گذارد لذا احتياج به فكر و آموزش دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سطح بالاي فهم، معرفت، بلوغ فكري، آگاهي و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان كردند: امروز توانايي هاي ايران اسلامي در عرصه هاي مختلف در جهان سراسر مادي مي درخشد و مثل خورشيد نورافشاني مي كند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايي، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه كند.
در ابتدای این دیدار، تعدادي از مداحان اهل بيت عليهم السلام سروده هايي در بيان شأن و عظمت دخت گرامي پيامبر اكرم، و نيز ذريّه ايشان حضرت امام خميني (ره) قرائت كردند.

 

 

+ تاریخ استخراج خبر شنبه 23 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر17:36 محقق خبرسردبیر |

بازديد 2 و نيم ساعته رهبر انقلاب از نمايشگاه كتاب
رهبر معظم انقلاب در جمع ناشران بر ضرورت توسعه و تعميق فضاي كتابخواني در كشور تاكيد كردند (۱۳۹۱/۰۲/۱۷ - ۱۳:۲۱)
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(یکشنبه)  به مدت 2 و نيم ساعت از بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب بازديد كردند.
در اين ديدار كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حضور داشت، مسئولان غرفه ها، توضيحات لازم را درخصوص كتابهاي ارائه شده، بيان كردند و رهبر انقلاب اسلامي در جريان تازه هاي نشر قرار گرفتند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس در جمع تعدادي از ناشران حاضر در نمايشگاه بين المللي كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از نمايشگاه كتاب تأكيد كردند: بايد بگونه اي برنامه ريزي شود كه فضاي كتابخواني در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: بايد با يك برنامه ريزي دقيق و تعيين اهداف مرحله اي، در هر سال همگام با برگزاري نمايشگاه كتاب و افزايش جمعيت بازديد كننده، در فضاي كتابخواني كشور نيز پيشرفت چشمگيري بوجود آيد.
ايشان با تأكيد بر لزوم ارزيابي محتوايي هر ساله نمايشگاه كتاب بوسيله افرادي كارشناس و صاحب صلاحيت، افزودند: اين ارزيابي نشان خواهد داد كه آيا هر دوره نمايشگاه كتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره قبل، تغيير و رشد داشته است يا خير.
رهبر انقلاب اسلامي، برطرف كردن برخي موانع توليد و نشر كتاب را يادآور شدند و تأكيد كردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد با كمك دولت، اين موانع بويژه موضوع گراني كاغذ را برطرف كند.
حضرت آيت الله خامنه اي توليد كاغذ در كشور را از جمله توليدات امتداد دار خواندند و خاطرنشان كردند: مهمترين توليد ملي، توليد امتداددار است و با برطرف شدن مشكلات كارخانه هاي كاغذ، قطعاً راه براي كتابخواني بيشتر و ارزان شدن قيمت كتاب، باز مي شود.
ايشان همچنين با تأكيد بر اينكه موضوع ترجمه، جاده اي يكطرفه نيست افزودند: دولت بايد زمينه اي فراهم كند تا توليدات خوب كتاب در كشور از جمله در بخش هاي مذهبي، تاريخي، ادبيات و علوم، به زبان هاي مختلف ترجمه و در معرض ديد جهانيان قرار گيرند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان، موضوع ويراستاري و صحيح بودن متون كتابها از لحاظ دستور زبان فارسي و كتاب آرايي و شكل ظاهري كتاب ها را مهم خواندند و خاطرنشان كردند: يكي از كارهاي ضروري در چرخه توليد و عرضه كتاب، ساماندهي توزيع و ايجاد فروشگاههاي زنجيره اي كتاب است.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، تعدادي از ناشران در سخناني به بيان ديدگاههاي خود در موضوعات مختلف كتاب و كتابخواني پرداختند.
پيشنهاد تأسيس شوراي عالي كتاب و راديو كتاب، تأسيس فروشگاههاي بزرگ زنجيره اي كتاب، شفاف نبودن قوانين مميزي كتاب، مشكلات مربوط به سيستم توزيع كتاب، لزوم تبليغ و ترويج مناسب و گسترده كتاب، موضوع گراني كاغذ و تأثير آن بر قيمت كتاب، و ضرورت توجه جدي تر به مقوله توليد كتاب هاي كودك و نوجوان در كشور از جمله مسايلي بودند كه ناشران در سخنان خود به آنها اشاره كردند.

+ تاریخ استخراج خبر یک شنبه 17 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر14:7 محقق خبرسردبیر |

در اولین دقایق آغاز رای گیری؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین مرحله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند (۱۳۹۱/۰۲/۱۵ - ۰۷:۰۸)
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در اولين دقايق رأي گيري مرحله دوم انتخابات مجلس نهم ضمن شركت در رأي گيري، حضور هر چه بيشتر مردم در انتخابات را باعث اعتبار و توانايي بيشتر نمايندگان مجلس نهم خواندند.
رهبر انقلاب اسلامي انتخابات را كاري بزرگ و مهم برشمردند و با آرزوي توفيق واجدان شرايط براي اداي وظيفه شركت در انتخابات افزودند: مردم، مرحله دوم از انتخابات را هم مثل مرحله اول جدي بگيرند.
ايشان خاطرنشان كردند: هرچه آراي نمايندگان مردم در مجلس بيشتر باشد قوت قلب، توانايي و اعتبار آنها بيشتر است و بهتر مي توانند كار كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين از خداوند متعال مسئلت كردند دلهاي مردم را به آنچه حق است و به صلاح و صرفه مردم است هدايت كند.

+ تاریخ استخراج خبر جمعه 15 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر7:56 محقق خبرسردبیر |

تأكيد رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از فرهنگيان سراسر كشور:
ملت ايران، روز جمعه بصيرت و موقع شناسي خود را به نمايش مي گذارد/ آموزش و پرورش از صفات ارزشمند شهدا براي نسل جوان الگو سازي كند (۱۳۹۱/۰۲/۱۳ - ۱۳:۵۱)
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور، ضمن تبيين جايگاه رفيع و نقش بي بديل معلم، در پايه ريزي جامعه اي سرآمد و مبتني بر فضيلت هاي انساني و علم و دانش، لزوم برنامه ريزي دقيق براي اجراي سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش را يادآور شدند و با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي تأكيد كردند: ملت ايران روز جمعه يكبار ديگر با حضور در صحنه، هوشياري، بصيرت و موقع شناسي مثال زدني خود را به نمايش خواهد گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار كه در ايام  بزرگداشت روز معلم برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد آيت الله مرتضي مطهري و تبريك روز معلم ، در بيان جايگاه والا و ارزشمند معلم افزودند: مهمترين ويژگي معلم اين است كه انسانهايي با استعدادها، عواطف، احساسات و ظرفيت هاي فراوان در اختيار او قرار دارند و تلاش و ابتكار معلم مي تواند از اين كودكان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسانهاي صالح، دانا و توانا بسازد.
حضرت آيت الله خامنه اي، آحاد مردم، آموزش و پرورش و خود معلمان را به قدرشناسي منزلت و جايگاه معلم توصيه و خاطرنشان كردند: عملكرد صحيح، با تدبير، و دلسوزانه معلم، قطعاً مي تواند بنيان مستحكمي را در جامعه پايه ريزي كند كه بسياري از مشكلات فرهنگي، اخلاقي و رفتاري، در آن حل شده، باشد.
ايشان همچنين با اشاره به فراگيري بي بديل وزارت آموزش و پرورش در سراسر كشور و حتي در دورترين نقاط، مسئوليت اين وزارتخانه را مضاعف دانستند و افزودند: در سالهاي اخير اقدامات قابل تقديري در آموزش و پرورش انجام شده كه مهمترين آنها تهيه سند تحول بنيادين است اما رسالت اصلي، اجراي اين سند تحول است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: لازمه اجراي سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش، برنامه ريزي دقيق و تهيه نقشه راه و عمل به آن، تا رسيدن به اهداف تعيين شده، است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اهميت بسيار بالاي آموزش و پرورش در كشور و نقش آن در تربيت صحيح جوانان و ترويج فضائل اخلاقي در جامعه، خاطرنشان كردند: آموزش و پرورش بايد براي نوجوانان و جوانان الگو سازي كند كه بهترين الگوها نيز نوجوانان و جوانان شهيد هستند.
ايشان افزودند: بايد رفتار و صفات ارزشمند شهدا از جمله غيرت، همت، صداقت، سلامت، فداكاري، بينش والا، رفتار نيك با مردم و پدر و مادر،‌ و همچنين دوستان در مقابل چشم نسل جوان امروز قرار داده شود.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: علاوه بر آموزش و پرورش، دستگاههاي تبليغاتي، صدا و سيما، دستگاههاي دولتي و روحانيون نيز در معرفي الگوها و الگوسازي در جامعه، مسئوليت سنگيني بر عهده دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزودند: ملت ايران همواره هوشيارانه و در لحظه لازم، كار به هنگام را انجام داده است كه نمونه بارز آن حضور گسترده و درخشان مردم در مرحله اول انتخابات مجلس در اسفند ماه بود كه اين موقعيت شناسي تأثير خود را هم گذاشت.
ايشان با اشاره به تمام نشدن كار انتخابات مجلس نهم، تأكيد كردند: ملت ايران با قدم بلندي كه در روز جمعه پانزدهم ارديبهشت برخواهد داشت و با حضور در پاي صندوقهاي رأي و كامل كردن مجلس نهم، بار ديگر موقع شناسي خود را به دنيا نشان خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه در شرايط كنوني جهان ملتها براي دستيابي به موفقيت بايد هوشيارانه در صحنه باشند و ظرفيت هاي خود را به ميدان بياورند، افزودند: به لطف خداوند، ملت ايران، در صحنه حضور دارد و بصير و موقع شناس است و دشمن خود را هم به خوبي مي شناسد و فريب تظاهر رياكارانه او به دوستي را نيز نمي خورد.
حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات را يكي از مظاهر حضور در صحنه دانستند و خاطرنشان كردند: در شرايط كشمكش ميان قدرتهاي مادي، ملت ايران براي اينكه بتواند از حقوق خود و نسلهاي آينده دفاع كند، بايد همواره حضور در صحنه و هوشياري را حفظ كند.
ايشان با تأكيد بر اينكه افق آينده براي ملت ايران بسيار روشن است، افزودند:‌ به فضل پروردگار قطعاً فرداي ايران اسلامي بهتر از امروز خواهد بود.
در ابتداي اين ديدار آقاي حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش با اشاره به تصويب سند تحول بنيادين گفت: براي اجرايي شدن اين سند، 12 كار گروه تخصصي در مركز و هفتصد و پنجاه ستاد در كشور تشكيل شده است.
وي با اشاره به تغيير ساختار در آموزش و پرورش و افزايش ظرفيت پرورشي افزود: تشكيل معاونت تربيت بدني و سلامت، برنامه ريزي براي اجراي نهضت ملي حفظ قرآن، ساخت يكهزار سالن ورزشي، برنامه ريزي براي مراقبت از آسيب هاي اجتماعي، تكميل پوشش آموزشي در همه روستاها، و توجه ويژه به دانش آموزان نخبه از جمله اقدامات انجام گرفته ، است.

+ تاریخ استخراج خبر چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر13:40 محقق خبرسردبیر |

در پی کسب مقام قهرمانی در مسابقات آسیایی صورت گرفت
پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به مناسبت موفقیت تیم ملی وزنه برداری (۱۳۹۱/۰۲/۱۲ - ۱۴:۳۹)
در پی موفقیت تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در کسب مقام قهرمانی مسابقات وزنه برداری آسیا، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(سه شنبه) با صدور پیامی از هیات اعزامی تقدیر و تشکر کردند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هیات اعزامی به مسابقات قهرمانی وزنه برداری آسیا، خسته نباشید عزیزانم، متشکرم از اینکه دل ملت ایران را شاد کردید. انشا الله موفق باشید.
سید علی خامنه ای
12/اردیبهشت/1391

+ تاریخ استخراج خبر سه شنبه 12 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر15:8 محقق خبرسردبیر |

در سال توليد ملي و در آستانه روز كارگر تاكيد شد؛
رهبر معظم انقلاب: تحقق اهداف واقعي كشور در گرو خوداتكايي و استقلال اقتصادي است (۱۳۹۱/۰۲/۱۰ - ۱۴:۱۳)

در سال توليد ملي و در آستانه روز كارگر، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(يكشنبه) با حضور در كارخانجات توليدي داروپخش، از نزديك در جريان آخرين دستاوردهاي توليد دارو در كشور قرار گرفتند و در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه سراسر كشور تأكيد كردند: تحقق واقعي اهداف مختلف كشور از جمله استقلال سياسي، نيازمند خوداتكايي و استقلال اقتصادي است، استقلال اقتصادي نيز به شكل گيري توليد ملي مشروط است و توليد ملي نيز با احترام «حقيقي، همگاني و عملي» به كار ايراني و سرمايه ايراني به وجود خواهد آمد.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به محل كارخانجات توليدي داروپخش، در محل يادمان شهداي كارگر حضور يافتند و با قرائت فاتحه، براي آنان علو درجات مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس در سالن استريل توليد داروهاي تزريقي و قطره ای، حضور يافتند و با مراحل مختلف توليد، كنترل و بسته بندي اين داروها آشنا شدند.
بخش توليد، كنترل و بسته بندي داروهاي تزريقي و قطره هاي استريل چشمي و بيني شركت تولیدی داروپخش در مدت يكسال و به دست متخصصان داخلي طراحي، ساخته و تجهيز شده است.
از جمله داروهاي توليدي در اين بخش، داروي هورمون رشد است كه مراحل توليد آن بسيار پيچيده است و فقط در انحصار چند كشور معدود است.
امروز همزمان با بازديد رهبر انقلاب اسلامي از شركت كارخانجات داروپخش، اولين داروي تزريقي اين مجموعه با نام تجاري انوكساپارين 6000، توليد و روانه بازار شد.
در اين ديدار همچنين وزاري بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت گزارش از اهم فعاليتها ارائه كردند.
خانم دكتر وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به دستاوردهاي كارخانه هاي توليد دارو با وجود تحريم ها گفت: تحريم ها به عنوان يك فرصت موجب شده است كه متخصصان داخلي با عزم جدي در توليد دارو بويژه داروهاي با فناوريهاي پيشرفته گام بردارند و جمهوري اسلامي ايران به كشور اول در منطقه، در توليد دارو تبديل شده است.
وي افزود هم اكنون در كشور 100 كارخانه توليد دارو وجود دارد كه 14 كارخانه مربوط به شركتهاي بيولوژيك است. توليد داروهايي كه انحصار آنها در اختيار اروپا و امريكا بود و سرمايه گذاري بر توليد داروهاي گياهي و داروهاي با فناوري نانو و بيوتكنولوژي بخش ديگري از گزارش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بود.
آقاي شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين ديدار با اشاره به توليد 800 قلم محصول و مواد اوليه دارويي در شركت كارخانجات داروپخش گفت: اين كارخانجات 40 درصد محصولات دارويي كشور را تأمين مي كند و محصولات آن به بيش از 50 كشور صادر مي شود.
وي تأكيد كرد قرار است در سالجاري كه سال توليد ملي نامگذاري شده 7 محصول دارويي با فناوري پيشرفته براي درمان سرطان و MS به بازار عرضه شود.
آقاي غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در سخناني با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: اتمام 18 هزار طرح نيمه تمام، سرمايه گذاري بر طرحهاي اولويت دار، جلوگيري از واردات بي رويه، توسعه صادرات، بهبود فضاي كسب و كار، سرمايه گذاري بر فناوري هاي نوين و بهبود بهره وري از جمله برنامه هاي اين وزارتخانه در سالجاري است.
در ادامه دكتر نقدي مديرعامل شركت كارخانجات تولیدی داروپخش گزارشي از توليد داروهاي مختلف در اين شركت و برنامه هاي آينده آن از جمله توليد ماده اوليه انسولين در داخل ارائه كرد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با حضور در جمع كارگران نمونه سراسر كشور و جمعي از كارگران واحدهاي صنعتي توليدي، با تبريك هفته كارگر به كارگران عزيز و آحاد ملت بزرگ ايران، علت حضور امروز خود در جمع كارگران را تشكر و اداي احترام به كار و كارگر ايراني خواندند و افزودند: بوسه نبي مكرم اسلام بر دستان يك كارگر، درسي ارزشمند براي همه و نماد ارزش گذاري كار و نيروي كار در اسلام است.
ايشان كار به معناي وسيع كلمه، از جمله كار يدي، جسمي، فكري، علمي و مديريتي را محور حيات، حركت و پيشرفت مستمر هر جامعه برشمردند و با اشاره به سوءاستفاده حكومت هاي سوسياليستي و سرمايه داري از كارگران افزودند: اسلام بر خلاف اين مكاتب، با كارگر صادق است و در منطقي مستحكم، كار را ارزش و ارزش آفرين مي داند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر ضرورت تجلي هرچه بيشتر منطق و مباني فكري اسلام در برنامه ريزي ها و اقدامات مربوط به كار و جامعه كارگري، سرمايه و نيروي كار را دو بال توليد ملي براي حركت و پيشرفت خواندند و افزودند: بايد به كار ايراني و سرمايه ايراني احترام گذاشت تا توليد ملي به معناي حقيقي كلمه، امكان پذير شود.
ايشان با اشاره به تذكرات مستمر خود در چند سال اخير درباره تمركز توطئه هاي دشمن بر مسائل اقتصادي افزودند: نشانه هاي اين توطئه بزرگ در شرايط كنوني هر روز بيشتر آشكار مي شود اما ملت ايران با همان عزم راسخي كه موانع ديگر را از سر راه برداشت، انشاءالله اين مانع را هم از سر راه بر مي دارد.
رهبر انقلاب اسلامي، غلبه بر توطئه اقتصادي دشمن را نيازمند همت كارگران، سرمايه داران، مديران بخش هاي دولتي و خصوصي خواندند و خاطرنشان كردند: آحاد مردم نيز با مصرف توليد داخلي، عزم خود را براي مقابله با دشمن آشكار كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توجه دولت به مسئله توليد ملي تأكيد كردند:‌ در اين زمينه بايد كارهاي اساسي بشود ضمن اينكه قوام و استحكام اقتصاد كشور نيازمند تلاش بي وقفه قواي مجريه، مقننه و قضاييه است.
ايشان مراقبت و حمايت از جريان سالم اقتصاد، كار، توليد و سرمايه گذاري را از جمله وظايف قواي سه گانه دانستند و در تشريح اقدامات لازم در زمينه تقويت توليد ملي و حمايت از كار ايراني و سرمايه ايراني افزودند: تقويت مهارتها، توانمندسازي نيروي كار، نگرش هاي درست مديريتي و ايجاد احساس امنيت هم براي كارگران و هم براي سرمايه گذاران بايد در دستور كار قرار گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي مواجهه و مبارزه درست با اخلال اقتصادي را براي تقويت توليد ملي، ضروري برشمردند و افزودند: قاچاق و سوءاستفاده از سرمايه هاي مالي و ذخاير متعلق به مردم در بانك ها از جمله مصاديق اخلال اقتصادي است.
ايشان در تشريح بيشتر سوءاستفاده از سرمايه هاي ملي و ذخاير ملت افزودند: اقدام كساني كه با يك عنوان و براي كاري خاص، تسهيلات كلان بانكي مي گيرند اما در جايي ديگر از اين تسهيلات استفاده مي كنند، مصداق خيانت و دزدي از كيسه ملت است و بايد با اين افراد برخورد شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از تلاش ها و كارهاي برجسته اي كه در زمينه توليد داخلي انجام شده است، ايجاد وضعيت رقابتي، ارتقاي كيفيت و كاهش قيمت تمام شده توليدات داخلي را از ديگر الزامات تقويت توليد ملي دانستند و افزودند: دولت در اين زمينه به واحدهاي توليدي كمك كند.
رهبر انقلاب اسلامي، سياست گذاري توليد محور، فرهنگ سازي براي مصرف توليد داخلي، و نوسازي و ابتكار در ماشين آلات، محصولات و مديريت ها را از ديگر ضروريات حمايت از توليد ملي خواندند و در پايان سخنانشان تأكيد كردند: قواي سه گانه، دستگاه هاي مختلف دولتي، بخش خصوصي، فرهنگ سازان جامعه، تبليغات صدا و سيما همه و همه در خدمت توليد ملي قرار گيرند تا به فضل الهي ضربه سختي به دشمنان خونخوار ملت وارد آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين پيش از حضور در جمع كارگران، با تعدادي از خانواده هاي شهداي جامعه كارگري كشور ديدار و آنان را مورد تفقد قرار دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پايان مراسم امروز، از نمايشگاه محصولات دارويي ساخت داخل بويژه داروهاي با فناوريهاي بالا و همچنين محصولات دارويي صادراتي بازديد كردند.

+ تاریخ استخراج خبر سه شنبه 10 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر14:15 محقق خبرسردبیر |

با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان؛
آخرین شب عزاداری فاطمیه در حسینیه ی امام خمینی(ره) برگزار شد (۱۳۹۱/۰۲/۰۷ - ۲۰:۳۹)
آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها امشب(پنجشنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان نظام در حسینیه ی امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم بعد از قرائت دعای توسل توسط آقای سماواتی، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری و آقای مهدی سلحشور سخنرانی و نوحه سرایی کردند.
در مجلس عزای فاطمی که از یکشنبه شب در حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده بود سخنرانان و مداحان اهل بیت علیهم السلام، به تبیین شخصیت والای ام الائمه حضرت فاطمه سلام الله علیها، و ذکر مصائب و مناقب ایشان پرداختند.

+ تاریخ استخراج خبر جمعه 7 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر20:49 محقق خبرسردبیر |

در دیدار نخست وزیر عراق مطرح شد:
تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتدار روز افزون عراق در دنیای عرب و منطقه (۱۳۹۱/۰۲/۰۴ - ۱۳:۲۲)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق و هیأت همراه، با اشاره به اقتدار روزافزون عراق در دنیای عرب و منطقه آن را مایه خرسندی فراوان جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: تلاش برای افزایش اقتدار عراق بویژه از طریق  بسترسازی جهاد علمی مستمر و همچنین ایجاد نهضت سازندگی در سراسر عراق، موفقیتها و استحکام جایگاه ملت و دولت عراق را دو چندان خواهد کرد.
ایشان با تأکید بر اینکه برخی موضوعات و قضایای ماههای اخیر، مظهر اقتدار ملت و دولت عراق در دنیای عرب و اسلام بوده است، افزودند: خروج کامل نظامیان امریکایی از عراق از جمله این موضوعات و رویداد بسیار مهم و موفقیت بزرگی است که با استقامت دولت و نشان دادن اراده عمومی و ملی در عراق، به دست آمد.
رهبر انقلاب اسلامی برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در بغداد را یکی دیگر از زمینه های اقتدار عراق برشمردند و خاطرنشان کردند: برخی طرفها، تلاش گسترده ای را برای بیرون نشان دادن عراق از دنیای عرب انجام دادند اما با برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در بغداد، عراق اکنون در رأس این اتحادیه قرار دارد و نخست وزیر عراق رئیس اتحادیه عرب است.
ایشان با اشاره به سابقه و جایگاه کهن عراق در دنیای عرب تأکید کردند: با توجه به این سابقه و استعدادهای طبیعی و انسانی عراق، بازگشت این کشور به جایگاه و اقتدار واقعی خود، دور از انتظار نیست.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اقتدار روزافزون عراق دشمنانی دارد، خاطرنشان کردند: اقتدار هر کشوری نیازمند پیش زمینه ها و ابزاری است که مهمترین آنها، پیشرفت علمی و سازندگی و خدمت رسانی به مردم است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تجربه بسیار خوب ایران در زمینه حرکت علمی و نتایج غیرقابل تصور آن، افزودند: باید در عراق که مرکز استعدادهای علمی دنیای عرب است، یک نهضت علمی آغاز شود و دانشگاهیان و نخبگان به سمت جهاد علمی سوق داده شوند.
ایشان درخصوص سازندگی نیز خاطرنشان کردند: باید با سازماندهی جوانان و ایجاد زمینه های لازم، یک نهضت سازندگی و خدمت به مردم، در سراسر عراق آغاز شود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: افق آینده برای مردم عراق، درخشان تر از شرایط کنونی خواهد بود.
آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به مذاکرات خود در تهران اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند روابط ایران و عراق در زمینه های مختلف گسترش پیدا کرده و هیأتهای مختلف صنعتی و تجاری از دو کشور دائماً در حال رفت و آمد و رایزنی هستند.
نخست وزیر عراق اظهار امیدواری کرد: مذاکرات تهران زمینه ساز گسترش بیش از پیش همکاریهای ایران و عراق شود.

+ تاریخ استخراج خبر چهار شنبه 4 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر18:30 محقق خبرسردبیر |

تاکید فرمانده معظم کل قوا در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش:
ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی و اسلامی و در خدمت منافع ملی است/ایران اسلامی مرکزیت تپنده ی جریان ضد نظام سلطه می باشد (۱۳۹۱/۰۲/۰۳ - ۱۴:۱۰)

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز(یکشنبه) ضمن حضور در محل ستاد نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از نزديك در جريان فعاليتها و دستاوردهاي اين نيرو قرار گرفتند.
فرمانده كل قوا ابتدا با حضور در محل يادمان شهداي دفاع مقدس و قرائت فاتحه، علوّ درجات شهدا را مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس ضمن بازديد از نمايشگاه فعاليتهاي آموزشي، تحقيقاتي، مهندسي و رزمي نيروي زميني ارتش از جمله طرح شبيه سازي آموزش چتربازي كه به دست متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است، با يگانهاي مستقر در پادگان ابوذر در سرپل ذهاب و گروه مقدم پشتيباني هواپيمايي نيروي زميني ارتش در زاهدان از طريق ويدئو كنفرانس، گفتگو كردند.
فرمانده معظّم كل قوا در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي و رزمي نيروي زميني ارتش، مهمترين موضوع در نيروهاي مسلح را، توجه به اهتمام و انگيزه ناشي از ايمان ديني دانستند و تأكيد كردند: بايد در مديريت نيروهاي مسلح، تقويت انگيزه هاي ديني عميق و ماندگار، همواره مد نظر باشد و از آن، لحظه اي غفلت نشود.
ايشان با تأكيد بر اينكه ايمان به خداوند و ايمان به غيب زمينه ساز انگيزه هاي مستحكم و مؤثر است، افزودند: تأثير انگيزه هاي عميق و ماندگار در انسانهاي مؤمن و شجاع، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، نمايانگر مي شود، همانگونه كه رزمندگان اسلام و نيروهاي مسلح توانستند 8 سال در مقابل ارتش بعثي و كاملا مجهز صدام كه مورد پشتيباني قدرتهاي بزرگ بود، مقاومت كنند و به پيروزي برسند.
حضرت آيت الله خامنه اي استمرار و تقويت اين روحيه‌ي مقاومت را در بدنه نيروهاي مسلح، ضروري و بسيار مهم خواندند و خاطر نشان كردند: البته فرماندهان نظامي نيز بايد ضمن برخورداري از علم و دانش و استحكام شخصيتي، داراي روحيه اخلاص و دلبسته نبودن به دنيا باشند.
رهبر انقلاب اسلامي، نيروي زميني ارتش را بخش مهم و محور ارتش خواندند و بر لزوم برنامه ريزي، پشتيباني و آموزش در اين نيرو تأكيد كردند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي نيروي زميني ارتش، اميرسرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش ضمن خيرمقدم، گزارشي ارائه كرد.
اميرسرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش نيز در گزارشي وضعيت نيروي زميني ارتش و آمادگي آنها در مناطق مختلف كشور را تشريح كرد.
فرمانده كل قوا همچنين در جمع فرماندهان منتخب، درجه داران، دانشجويان و كارمندان نيروي زميني ارتش با اشاره با حركت بالنده و رو به رشد ارتش در سه دهه گذشته تأكيد كردند: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران يكي از مردمي ترين نهادهاي كشور، و ارتشي الهي و اسلامي و حقيقتا در خدمت منافع ملي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادعاي قدرتهاي سلطه گر مبني بر تشكيل ارتش براي حفظ منافع ملي افزودند: اين ارتش ها بر خلاف ادعاي قدرتهاي سلطه گر، در خدمت جاه طلبي هاي سياسي و حفظ قدرتهاي طاغوتي هستند و منافع ملي براي آنها هيچ اهميتي ندارد.
ايشان خاطر نشان كردند: آيا ارتش آمريكا با كشتار مردم عراق و افغانستان و جنايت در اين كشورها، واقعا به دنبال خدمت به منافع مردم آمريكاست؟
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران تنها ارتشي است كه در خدمت مردم و منافع ملي است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نيز همانند آحاد مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اي شكل گيري چنين ارتشي را نتيجه حركت رو به رشد ارتش، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: بايد اين حركت مبارك در ارتش جمهوري اسلامي ايران، روز بروز تقويت شود.
ايشان در تبيين جايگاه ارتش نظام اسلامي خاطر نشان كردند: امروز در دنيا، جرياني شكل گرفته است كه مخالف تقسيم بندي كشورها به سلطه گر و سلطه پذير است كه در مركز اين جريان، ايران اسلامي قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي تهديدها، شاخ و شانه كشيدن ها و تحريم ها بر ضد نظام اسلامي را، مركزيت تپنده ايران در اين جريان دانستند و تأكيد كردند: اين حركت بسيار مهم بعد از گذشت بيش از سه دهه رسوخ در ذهن و جسم ملتهاي مسلمان، اكنون بصورت نيرويي متراكم بروز كرده، كه تحولات مصر و برخي كشورهاي ديگر نتيجه آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ترس شديد استعمارگران و نظام سلطه از اين جريان رو به گسترش، خاطر نشان كردند: علت اين ترس، جوانهاي با اراده و با ايمان ايران اسلامي و معرفت و بصيرت خوب مردم، همراه با احساسات ملي است كه در اوج خود قرار دارد و موجب بالا رفتن قدرت تپش اين جريان در مركزيت آن، يعني ايران، شده است.
ايشان افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران، بخش مهم و حساسي از اين مجموعه است كه همواره مي بايست آمادگي هاي حقيقي آن حفظ و تقويت شود.

+ تاریخ استخراج خبر یک شنبه 3 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر14:19 محقق خبرسردبیر |

از فردا به مدت 5 شب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود؛
مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در محضر رهبر معظم انقلاب (۱۳۹۱/۰۲/۰۲ - ۱۷:۳۲)
طبق روال گذشته، همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.
این مراسم از سی‌ام جمادی‌الاول تا چهارم جمادی‌الثانی 1433 هـ.ق برابر با یکشنبه 1391/2/3 تا پنج‌شنبه 1391/2/7، به مدت 5 شب، همراه با اقامه‌ی نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی(ره) واقع در خیابان فلسطین، تقاطع خیابان آذربایجان برگزار می‌گردد.

برنامه‌ی این مراسم به شرح زیر می باشد:


ايام مراسم تاريخ مداح قبل از منبر سخنران عزاداری
شب اول - 30 جمادی الاول یکشنبه - 91/2/3  قاری قرآن
جناب آقای مهدی عادلی
جناب آقای پناهیان جناب آقای میثم مطیعی
شب دوم - 1 جمادی الثانی دوشنبه - 91/2/4 - جناب آقای صدیقی جناب آقای محمدرضا طاهری
شب سوم - 2 جمادی الثانی سه شنبه - 91/2/5 - جناب آقای سید احمد خاتمی جناب آقای محمود کریمی
شب چهارم - 3 جمادی الثانی چهارشنبه - 91/2/6 - جناب آقای عالی جناب آقای سید مجید بنی فاطمه
شب پنجم - 4 جمادی الثانی پنجشنبه - 91/2/7 جناب آقای سمواتی جناب آقای حاج علی اکبری جناب آقای مهدی سلحشور

+ تاریخ استخراج خبر یک شنبه 2 ارديبهشت 1391زمان استخراج خبر17:33 محقق خبرسردبیر |

RSS

POWERED BY Mr.Abootaleb Ansari Moghaddam طراحی سایت توسط: ابوطالب انصاری مقدم
raahbari.ir

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 581
بازدید کل : 41489
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1

log
ا
كليه حقوق اين وبسايت محفوظ ميباشد و كپي برداري از مطالب با ذكر منبع مجاز است