پیام حضرت امام خامنه اي رهبر معظم انقلاب به همایش نکوداشت شاعر ارجمند علی باقرزاده (بقا)
خبر گزاري فدائيان امام خامنه اي
پیام  حضرت  امام خامنه ايرهبر معظم انقلاب به همایش نکوداشت شاعر ارجمند علی باقرزاده (بقا)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به همایش نکوداشت شاعر ارجمند «علی باقرزاده (بقا)»، وی را یکی از بازماندگان کم شمار مجموعه ای از شاعران چیره دستی توصیف کردند که در برهه ای از زمان مشهد را کانون شعر سرآمد و ممتاز دوران خود ساخته بود.
  به گزارش خبرگذاری فدائیان حضرت  امام خامنه اي ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای، متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نکوداشت ادیب و شاعر ارجمند جناب علی باقرزاده (بقا) ادای حقّ شعر و ادب و پاسداشت حرمت و کرامت انسان والائی است که همواره حرمت و کرامت شعر و شاعری را پاس‌داشته و زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفته است.
این دوست دیرین و شفیق یکی از بازماندگان کم‌شمار مجموعه‌ای از شاعران چیره دستی است که در برهه‌ای از زمان، مشهد را کانون شعرِ سرآمد و ممتازِ دوران خود ساخته و زبان شعردوستان و شعرشناسان را به تحسین و تکریم جایگاه ادبی خویش گشوده بودند. قطعه‌های بقا همچون قطعه‌هائی از دیبای رنگین و خوش‌نگار در انبوه غزل و قصیده‌ی ممتاز آن دورانِ مشهد، جلوه‌ای ویژه و چشم و دل‌نواز داشت، با امید که همچنان پایدار و ماندگار باشد.
از دوستانی که این نکوداشت را برپا کرده اند صمیمانه سپاسگزارم.
سیدعلی خامنه‌ای
۶ر۶ر۱۳۹۲
مراسم نکوداشت استاد علی باقرزاده عصر پنجشنبه با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، شاعران و میهمانانی از تهران، یزد و اصفهان در فرهنگسرای فردوسی برگزار شد.
در این مراسم، علاوه بر سخنرانی برخی صاحبنظران درباره شخصیت فرهنگی باقرزاده، کتاب «آیینه بقا؛ جشن‌نامه استاد علی باقرزاده (بقا)» رونمایی شد.
علی باقرزاده که با تخلص شعری «بقا» شناخته می‌شود، شاعر ۸۴ ساله معاصر است که اصالتی یزدی دارد اما در مشهد زیسته است. وی علاوه بر شاعری، در سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی هم قلم می زند و همچنین از کارآفرینان بنام و خیران مدرسه‌ساز به شمار می‌رود.
بیشتر شعرهای علی باقرزاده در قالب قطعه سروده شده‌اند که یکی از قالب‌های سنتی شعر فارسی است. برخی صاحب‌نظران با‌توجه به همین قطعات، وی را پس از «پروین اعتصامی» برجسته‌ترین قطعه‌سرای معاصر دانسته‌اند.
شعرهای «حب وطن» و «بخشدار هویزه را گفتند؛ ترک کن شهر خویشتن را زود» در حال و هوای دفاع مقدس از سروده های باقرزاده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

+ تاریخ استخراج خبر شنبه 7 شهريور 1392زمان استخراج خبر14:52 محقق خبرسردبیر |

RSS

POWERED BY Mr.Abootaleb Ansari Moghaddam طراحی سایت توسط: ابوطالب انصاری مقدم
raahbari.ir

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 1548
بازدید کل : 43232
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 89
تعداد آنلاین : 1

log
ا
كليه حقوق اين وبسايت محفوظ ميباشد و كپي برداري از مطالب با ذكر منبع مجاز است